De specialist voor duurzame mobiliteit

Project: Mitsubishi Outlander PHEV

CNG inbouw


Mitsubishi outlander PHEV (2013 -)

CNG, nog beter voor het milieu en portemonnee, de wegenbelasting scheelt maar € 24,- per maand ten opzichte van benzine.

De Outlander PHEV is een van de meeste verkochte hybride voertuigen. En wordt geclaimd dat deze 1,9 liter op 100 km kan rijden. Dat is voor een auto van dit formaat een behoorlijke prestatie en eigenlijk niet haalbaar. Mitsubishi heeft de technische ervaring die ze hebben opgedaan met de volledig elektrische i-MieV aangeboord voor de Outlander. Onder de kap zit een tweeliter viercilinder met 89 KW die wordt bijgestaan door twee elektromotoren van elk 60 kW. Dit levert een gecombineerd vermogen van zo'n 149 KW op. De Outlander komt 40 kilometer  ver op alleen de elektromotoren. De CO2-uitstoot wordt opgegeven 44 g/km.

Schoner en goedkoper

Helaas zijn deze cijfers nauwelijks haalbaar en horen wij echt verschillende verbruikswaarde welke variëren van 1 op 20 tot  1 op 7, het gebruik van de auto is hier uiteraard de oorzaak. We hebben voor de Mitsubishi Outlander PHEV een uniek en hoogwaardige CNG onderbouw + inbouwset ontwikkeld, de onderbouw welke keurig onder de auto wordt geplaatst en met behoudt van de (aangepaste) originele uitlaatdemper.

  • 4 kg onderbouw + 6 kg inbouw CNG
  • Originele uitlaatdemper wordt terug geplaatst
  • RVS uitlaat aanpassing
  • Vulaansluiting in benzineklep
  • Schakelaar keurig geïntegreerd in dashboard (verschillende mogelijkheden)
  • Valve-care
  • Speciale software voor de Hybride techniek

Met deze installatie is de uitstoot en brandstof kostprijs weer behoorlijk lager ten opzichte van de benzine variant. De wegenbelasting scheelt maar € 24,- per maand.

Informeer naar de mogelijkheden.    

VW Touran 1.4 TSI

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW Touran is verkrijgbaar met een krachtige 1.4 TSI benzine motor met 110 KW en 250 NM deze accelereert in slechts 8,9 seconden naar 100 km.

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 5,4 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (4,3 ltr./100KM) TDI modellen (diesel), is de akoestische score van turbo benzine stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

De benzine versie is nu ook op CNG leverbaar! met een brandstof verbruik van 4,3 KG per 100 kilometer gelijk aan de diesel uitvoering echter schonner en goedkoper. 

Meer informatie >