De specialist voor duurzame mobiliteit

Valvecare

ValveCare is een uniek additieven doseersysteem
Het systeem is geschikt voor alle indirect ingespoten benzine motoren welke aangedreven worden door de alternatieve brandstoffen LPG of CNG. Het doel van ValveCare is het in de juiste hoeveelheid doseren van het ValveCare additief, welke klep- en klepzitting slijtage tegengaat.

Waarom ValveCare?

De kleppen en klepzittingen van een aantal motoren zijn gevoeliger voor slijtage wanneer op LPG of CNG gereden wordt. Dit probleem doet zich bij benzinemotoren niet voor omdat aan benzine bepaalde additieven worden toegevoegd waarmee de kleppen en klepzittingen worden gesmeerd. Dit additief is niet aanwezig in de brandstoffen LPG en CNG. Met het ValveCare doseersysteem kunnen deze additieven alsnog, exact gedoseerd, geïnjecteerd worden samen met het LPG of CNG en kan overmatige slijtage tegengegaan worden.

Hoe werkt ValveCare?

Het ValveCare doseersysteem bestaat uit een additieven doseerpomp met een verdeelunit. Zodra de auto overschakelt naar het rijden op LPG/CNG, wordt de doseerpomp automatisch ingeschakeld. Deze pompt het ValveCare additief onder druk richting de verdeelunit. De ValveCare verdeelunit zorgt voor een 100% verdeling van het ValveCare additief over alle cilinders (tot en met 10 cilinders).

Het ValveCare systeem communiceert rechtstreeks met het CNG systeem in het voertuig en zal in geval van een leeg ValveCare reservoir de klant waarschuwen door middel van piepsignalen uit de schakelaar van het CNG systeem op het dashboard. Bij een leeg reservoir schakelt het systeem na 60 minuten automatisch terug naar benzine om de motor optimaal te beschermen. De berijder kan eventueel zelf eenvoudig het reservoir verwisselen voor een nieuwe navulling of langs gaan bij een erkende Prins dealer.

Het ValveCare systeem is uniek omdat de gedoseerde hoeveelheid additief wordt berekend aan de hand van de motorlast/belasting en vervolgens 100% gelijkmatig wordt verdeeld over de cilinders. Gevolg hiervan is dat de motor te allen tijde door de juiste hoeveelheid additief wordt beschermd, zelfs bij turbomotoren en hoge belastingen. Doordat exact de juiste hoeveelheid additief wordt gedoseerd is het systeem ook erg economisch in het verbruik van het additief.

Garantie

In combinatie met het ValveCare doseersysteem is het mogelijk om de volledige garantie op de cilinderkop van het voertuig te behouden.

Meer informatie >>

Voordelen op een rijtje

  • Altijd de juiste dosering ValveCare additief berekend op actueel brandstofverbruik
  • Economisch in verbruik additief door exact berekende dosering
  • Verminderd slijtage van kleppen en klepzittingen
  • Volledig automatische werking (inschakeling – dosering – uitschakeling)
  • Ook geschikt voor turbomotoren • Werkt ook wanneer de motor zwaar belast wordt
  • Gelijkmatige spreiding van smering over alle cilinders door middel van unieke verdeelunit
  • Informatie over leeg ValveCare reservoir middels Prins schakelaar op het dashboard

VW Touran 1.4 TSI

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW Touran is verkrijgbaar met een krachtige 1.4 TSI benzine motor met 110 KW en 250 NM deze accelereert in slechts 8,9 seconden naar 100 km.

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 5,4 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (4,3 ltr./100KM) TDI modellen (diesel), is de akoestische score van turbo benzine stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

De benzine versie is nu ook op CNG leverbaar! met een brandstof verbruik van 4,3 KG per 100 kilometer gelijk aan de diesel uitvoering echter schonner en goedkoper. 

Meer informatie >