Benzine
Ombouw is nagenoeg voor elke benzine motor mogelijk met zowel directe als indirecte benzine inspuiting met of zonder turbo-charger / drukvulling en is mogelijk in Hybride modelen. Met onze systemen is het doormiddel van unieke software met geavanceerde regelstratagieen altijd mogelijk om de motor optimaal te laten presteren op CNG. voor speciale ombouw hebben we ook een standalone regelsysteem waarbij we beide brandstoffen kunnen regelen directe of indircete inspuiting.
VSI-CNG
VSI is een afkorting voor “Vapour Sequential Injection”. Het VSI-CNG systeem is het meest geavanceerde CNG systeem dat op de markt verkrijgbaar is. Met het VSI-CNG systeem streven wij naar optimale emissies en kostenvermindering. Het VSI-CNG systeem is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Keihin Corp. Japan, één van ’s werelds grootste producenten van injectoren en brandstofsystemen, met een naam die staat voor OEM kwaliteit en betrouwbaarheid. Het VSI-CNG systeem is volledig geïntegreerd door middel van het “master-slave” principe met de ECU van het voertuig, waardoor het systeem (E)OBD compatibel is. De belangrijkste componenten van het systeem zijn van OEM kwaliteit en speciaal ontwikkeld voor CNG applicaties. Alle componenten voldoen aan de strengste regels en certificeringen en zijn R110 gehomologeerd.
VSI 2 platform is onze basic CNG systeem voor Bifuel-benzine ombouw. De speciaal ontwikkelde ecu en software zijn uniek en daardoor zijn optimale prestaties en verminderde emissie-uitstoot mogelijk, en kunnen er vele mogelijkheden werkelijkheid worden, zoals we reeds hebben gedaan bij ombouw van Hybride voertuigen naar CNG met onder andere de Toyota Prius en Lexus CT200H en de Mitsubishi Outlander PHEV. een geheel andere is b.v. Mercedes G55AMG. voertuigen met selectieve cilinder uitschakeling zoals bijvoorbeeld bij Honda en Dodge. En voor directe benzine injectiesystemen hebben we VSI 2 DI in ons programma. Welke we gebruiken o.a. voor de VAG groep zoals Audi en Volkswagen FSI, TFSI uitvoeringen gebruiken.