VSI 2.1DI Directe benzine injectie

Directe inspuiting wordt steeds meer bij moderne benzine motoren toegepast om een lagere emissie uitstoot te kunnen behalen, en wordt ook vaak downsizing ( kleinere motorinhoud met hoger vermogen ) toegepast vaak met drukvulling en cillinder uitschakeling waardoor deze motoren behoorlijke geavanceerde technieken aan boord hebben. Grote voordeel bij deze motoren is vaak dat er hogere eind compressie drukken behaald worden, waarmee het voor het CNG systeem direct zijn voordeel opleverd.

Met het nieuwe VSI 2.1 DI systeem zijn de besturings mogelijkheden bijna eindeloos waarmee gegarandeerd de rijeigenschappen gewaarborgd blijven en er geen verschillen ten opzichte van benzine-systeem zijn. In de meeste gevallen kunnen we vermogen en koppelcurve gelijk aan benzine houden.

Doormiddel van speciale simulatie strategieën voor o.a. de injectoren en geavanceerde hardware en software welke het mogelijk maakt van een directe inspuiting een vertaling te maken naar indirecte gas inspuiting. En daarbij een schonere uitlaat gassen, denk hierbij aan o.a. +/- 95 % fijnstof reductie en een CO2 reductie van +/- 22 % .