De specialist voor duurzame mobiliteit

Niet dieselen maar gas

Makelijk:

Eenvoudige uw wagenpark te verduurzamen, en goedkoper rijden ?

Hoe:

Door eenvoudig op groengas te gaan rijden

Waarom:

Geen beperkingen zoals elektrisch rijden deze kent, en tanken met groengas is CO2 neutraal. Verder kunt u uw eigen wagenpark voorzien van groengas doormiddel van aanschaf eigen vulstation waarmee een nog aanzienlijke besparing gehaald kan worden.

Gas versus Diesel:

Gas heeft nihil fijnstof uitstoot ook een Euro-6 motor op diesel kent roet/fijnstof uitstoot, daarbij is het regenereren van de roetfilter bij stadsgebruik ook vaak een serieus, probleem wat CNG niet kent, motor is stiller op CNG. Levensduur van de motor is geen verschil op aardgas treed er duidelijk minder interne vervuiling op in de motor wat de levensduur tegoeden zou zijn. Voordeel van de diesel is een grotere actieradius, ons streven is om een actieradius zo hoog mogelijk te halen op CNG. Vermogen & verbruik met onze ontwikkelde systemen zitten wij nagenoeg gelijk aan een dieselmotor.

 

Het diesel schandaal is middels al weer wat in de vergeten hoek geraakt maar we weten allemaal dat er nog veel te behalen valt met schonner rijden.
Een lager brandstofverbruik is gekoppeld aan CO2 uitstoot is een redelijk uitgangspunt maar een auto stoot meer uit dan enkel CO2 en deze andere stoffen worden nauwelijks vernoemd en zijn nog veel schadelijker dan CO2. Denk hierbij aan fijnstof, NOx, en CO. 

Een moderne diesel motor heeft behoorlijk wat aftertreatment regelsystemen nodig om te kunnen voldoen aan de eisen van Euro-6, en deze voldoen dan enkel tijdens de rijcyclustest, in de praktijk halen ze de waarden nauwelijks of zitten er ver boven. Daarbij komt dat deze aftertreatment filter gereinigd moet worden (regenereren) waar sommige omstandigheden niet mogelijk is om te doen met alle gevolgen van dien. CNG daarentegen heeft nauwelijks aftertreatment regelsystemen nodig om schone uitlaatgassen te krijgen simpel omdat de verbranding al vele malen schoner is dan diesel of benzine en er ook nauwelijks interne motor vervuiling optreed.

VW Touran 1.4 TSI

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW Touran is verkrijgbaar met een krachtige 1.4 TSI benzine motor met 110 KW en 250 NM deze accelereert in slechts 8,9 seconden naar 100 km.

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 5,4 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (4,3 ltr./100KM) TDI modellen (diesel), is de akoestische score van turbo benzine stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

De benzine versie is nu ook op CNG leverbaar! met een brandstof verbruik van 4,3 KG per 100 kilometer gelijk aan de diesel uitvoering echter schonner en goedkoper. 

Meer informatie >