De specialist voor duurzame mobiliteit

VSI 2.0 Indirecte benzine injectie

Indirecte injectie wil zeggen dat de brandstof in de inlaatzijde van de motor wordt geinjecteerd met of zonder drukvulling, deze type motoren zijn al jaren in gebruikt en zijn zeer goed geschikt voor het rijden op aardgas/groengas .

De uitstoot van schadelijke gassen neemt aanzienlijk af, door de veel schonnere verbranding van het gas. Door de schonere verbranding treed er ook minder vervuiling in motorolie of in de motor intern waardoor levensduur van de motor vergroot. Echter de energie die vrij komt bij de verbranding van het mengsel is op aardgas lager als op benzine, dit verlies kunnen wij doormiddel van geavanceerde electonica bij de meeste motoren terug brengen, waarmee het verschil in vermogen nauwelijks of geheel niet merkbaar is.

Systeem kan verder worden uitgevoerd met het Valve-care systeem, De kleppen en klepzittingen van een aantal motoren zijn gevoeliger voor slijtage wanneer op CNG gereden wordt. Dit probleem doet zich bij benzinemotoren niet voor omdat aan benzine bepaalde additieven worden toegevoegd waarmee de kleppen en klepzittingen worden gesmeerd welke aan de kleppen van de motor een extra bescherming geeft. Dit systeem voegt deze adaptieven aan het gas toe.

VW Touran 1.4 TSI

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW Touran is verkrijgbaar met een krachtige 1.4 TSI benzine motor met 110 KW en 250 NM deze accelereert in slechts 8,9 seconden naar 100 km.

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 5,4 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (4,3 ltr./100KM) TDI modellen (diesel), is de akoestische score van turbo benzine stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

De benzine versie is nu ook op CNG leverbaar! met een brandstof verbruik van 4,3 KG per 100 kilometer gelijk aan de diesel uitvoering echter schonner en goedkoper. 

Meer informatie >