De specialist voor duurzame mobiliteit

VSI 2.1DI Directe benzine injectie

Directe inspuiting wordt steeds meer bij moderne benzine motoren toegepast om een lagere emissie uitstoot te kunnen behalen, en wordt ook vaak downsizing ( kleinere motorinhoud met hoger vermogen ) toegepast vaak met drukvulling en cillinder uitschakeling waardoor deze motoren behoorlijke geavanceerde technieken aan boord hebben. Grote voordeel bij deze motoren is vaak dat er hogere eind compressie drukken behaald worden, waarmee het voor het CNG systeem direct zijn voordeel opleverd.

Met het nieuwe VSI 2.1 DI systeem zijn de besturings mogelijkheden bijna eindeloos waarmee gegarandeerd de rijeigenschappen gewaarborgd blijven en er geen verschillen ten opzichte van benzine-systeem zijn. In de meeste gevallen kunnen we vermogen en koppelcurve gelijk aan benzine houden.

Doormiddel van speciale simulatie strategieën voor o.a. de injectoren en geavanceerde hardware en software welke het mogelijk maakt van een directe inspuiting een vertaling te maken naar indirecte gas inspuiting. En daarbij een schonere uitlaat gassen, denk hierbij aan o.a. +/- 95 % fijnstof reductie en een CO2 reductie van +/- 22 % .   

VW Touran 1.4 TSI

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW Touran is verkrijgbaar met een krachtige 1.4 TSI benzine motor met 110 KW en 250 NM deze accelereert in slechts 8,9 seconden naar 100 km.

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 5,4 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (4,3 ltr./100KM) TDI modellen (diesel), is de akoestische score van turbo benzine stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

De benzine versie is nu ook op CNG leverbaar! met een brandstof verbruik van 4,3 KG per 100 kilometer gelijk aan de diesel uitvoering echter schonner en goedkoper. 

Meer informatie >