De specialist voor duurzame mobiliteit

Gas-systemen

Inbouw en ontwikkeling van aardgas/groengas systemen voor bijna alle typen verbrandingsmotoren voor de automotive sector, maar ook voor lichte bestelauto's en zwaar transport. Ook aanpassingen aan standaard af fabriek voertuigen om onder andere meer actieradius te verkrijgen of bijvoorbeeld als een wagen een speciale opbouw krijgt waarvoor CNG tanks verplaatst of vervangen moeten worden, maatwerk is 1 van onze specialiteiten. De componenten van het systeem zijn van OEM kwaliteit en speciaal ontwikkeld voor CNG applicaties. Alle componenten voldoen aan de strengste regels en certificeringen en zijn R110 gehomologeerd.

 

 

 

Benzine ombouw

Voor de benzine modellen hebben we een aantal verschillende systemen in ons programma welke waaronder basic VSI 2 en VSI 2 DI systeem voor de auto's welke op benzine reeds aan de norm voldoen.

Voor de projecten waar een hoogwaardige ontwikkeling voor noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld emissie wijziging of andere toepassingen hebben wij ons All-incontrol systeem waarbij we de volledige motorregeling overnemen.

Met onze All-incontrol computer kunnen we systemen bouwen welke bijna grenzeloos zijn, waaronder diesel ombouw naar CNG.

Diesel Ombouw

Voor Diesel ombouw hebben we ons basic Prins dieselblend 2.0 Master/Slave oplossing of ons advanced all-in control systeem waarmee we de volledige motorregeling overnemen. Ook volledige omschakeling naar monofuel CNG is mogelijk en hiermee kunnen we de eigenschappen van het gas optimaal benutten. We bereiken hiermee een lagere emissie uitstoot, geen roet uitstoot, hebben geen extra toevoegingen nodig voor uitlaatgas nabehandeling een veel stillere motor en kennen geen of nauwelijks nog interne motorvervuiling en dat allemaal met gelijke rijeigenschappen als een diesel.     

 

VW Touran 1.4 TSI

CNG / BIOGAS

 

 

 

 

VW Touran is verkrijgbaar met een krachtige 1.4 TSI benzine motor met 110 KW en 250 NM deze accelereert in slechts 8,9 seconden naar 100 km.

Zuinig, wie het ontspannen aanpakt kan met minder dan 5,4 liter per 100 kilometer op benzine. In tegenstelling tot de iets zuinigere (4,3 ltr./100KM) TDI modellen (diesel), is de akoestische score van turbo benzine stukken beter. Zachtjes fluisterend voert hij zijn werk uit.

De benzine versie is nu ook op CNG leverbaar! met een brandstof verbruik van 4,3 KG per 100 kilometer gelijk aan de diesel uitvoering echter schonner en goedkoper. 

Meer informatie >